Pompa zawieszenia w251

8 Views Comment Off

„Od pewnego czasu stosowano tradycyjne układy zawieszeń aut. Z czasem przestały one jednak wystarczać ciągle to rozwijającym się konstruktorom nowych aut. Powstało zapotrzebowanie na dużo bardziej modernistyczne rozwiązanie. Z tego względu zaczęto używać zawieszenia pneumatycznego. Najpierw służyły one głównie maszynom rolniczym, gdyż potrafiły poradzić sobie z licznymi nierównościami. Zawieszenie pneumatyczne idealnie radzi sobie z redukcją odczuwania drgań, dzięki czemu jazda autem staje się cichsza i znacznie przyjemniejsza.

Elementy zawieszenia pneumatycznego

W tradycyjnym zawieszeniu były obecne elementy sprężyste, których odpowiednik w konstrukcji pneumatycznej stanowi miech. Jest to wypełniony stężonym azotem worek, który napełnia kompresor w momencie wjechania na wgłębienie. Dzięki czemu wstrząs zostaje odpowiednio zamortyzowany. Pompa zawieszenia świetnie współgra z mieszkami. Same mieszki nabywają gazu dzięki kompresorowi napędzanemu przy pomocy układu elektrycznego auta bądź po prostu jego silnika. Wahacz za to łączy się z kołem, a z samym wahaczem złączony jest tłok mieszka.

Dlaczego warto korzystać z zawieszenia pneumatycznego?

Niezależnie od obciążenia samochodu, zawieszenie pneumatyczne zapewnia jego bezustanny prześwit. Jest to idealne dla samochodów terenowych, które jeżdżą po bardzo nierównej drogach i przez to są nieustannie narażane na drgania. Zawieszenie pneumatyczne pełni swoją rolę także przy ostrych zakrętach oraz bardzo nierównej drodze. Takie zachowania gwarantuje głównie kompresor i miech. Są to najważniejsze elementy zawieszenia pneumatycznego. Warto zwracać uwagę jak pracuje pompa zawieszenia w251 przy jeździe samochodem terenowym, by w razie czego szybko wykryć awarię.

Naprawa i regeneracja zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne jest niesamowicie podatne na uszkodzenia. Z racji tego, iż nieustannie jest narażane na różne drgania spowodowane nierównościami na drodze, bardzo łatwo o awarię danej części. Co jakiś czas należy wymienić kompresor. Jest to stale używana część, podobnie jak miech, więc ich regularna wymiana jest niezbędna do prawidłowego działania zawieszenia pneumatycznego. Przykładowo, pompa zawieszenia mercedes r klasa wymaga dokładnego sprawdzenia przez specjalistę, przez co czas naprawy może znacznie się wydłużyć. Posiadając samochód z zawieszeniem pneumatycznym trzeba zatem liczyć się z wysokimi i częstymi kosztami serwisowania.

W jakich samochodach zawieszenie pneumatyczne sprawdza się najlepiej?

Jak wspomniano na wstępie, zawieszenia pneumatyczne są coraz częściej wybierane u konstruktorów najpopularniejszych marek aut osobowych. Najczęściej można je spotkać u Citroena oraz Peugeota. Jednakże po piętach depczą im niemieckie marki takie jak BMW, Mercedes, Audi czy Volkswagen. Z tego względu warto mieć na uwadze, iż tańszy samochód wcale nie gwarantuje niższych kosztów serwisowania zawieszenia pneumatycznego. Miech i kompresor stanowią najczęściej wymieniane części w tych markach samochodów. pompa zawieszenia mercedes ML GL musi spełniać swoje zadanie, dlatego niezależnie od marki warto o nią dbać.

In : Pozostałe

About the author

Related Articles

Archiwa